08 april 2005

[Uomo Universale 2.0]


uomouniversale_4, originally uploaded by guigui.

Ieder (scenario)schrijver weet, je moet de boog langzaam onder spanning brengen, af en toe eens wat laten vieren en dan weer aantrekken. Gelukkig heb ik me niet voorgenomen om een boek te gaan schrijven langs gebaande paden. Ik val dus gewoon meteen met de deur in huis. Ik ben dat ook aan mijn eigen visie verplicht, je moet beginnen met het eindbeeld, een focus. Ik ga het geheim dus meteen onthullen, de 4 kwaliteiten die de uomo universale 2.0 in huis moet hebben zijn: focus, creativiteit, kennis en ondernemerschap.
Als je dit nu leest en er gaat een wereld voor je open, kom dan geregeld terug op deze site, want je zult dan van de ene in de andere verbazing gaan vallen.
Als je dit nu leest en het zegt je niks, kom dan zeker geregeld terug op deze site, want ik kan een kritische blik goed gebruiken om mijn zinnen te scherpen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Commentaar geven? Het is natuurlijk de vraag of een startende auteur moet handelen (luisteren mag) naar de meningen van anderen. Mensen schijnen van nature geen voorstanders van verandering te zijn -- mijn eigen ervaring bevestigd dit. Beeld je in: je werkt samen met een vast groepje collega's en op een dag komt daar een nieuwe collega bij. Dan is er vaak dat moment van het 'aftasten': wie is het? hoe goed is hij? Niet alleen zulke vragen maar ook: gaat deze collega ervoor zorgen dat ik zonder werk kom te zitten? gaat hij de nieuwe manager worden? Hoewel beide soorten vragen natuurlijk zijn, kan handelen op basis van (verzonnen) antwoorden op de soort vragen gedrag drastisch beïnvloeden. Gezien het welslagen van Creatorium (het boek) mijn relatie met jou dusdanig kan beïnvloeden (verstoren) is het de vraag of ik wel wil dat het Creatorium een 'verbintenis van wijsheid' wordt. Maar wees gerust na een diepe overpeinzing en meditatie heb ik die angst aan de kant geschoven en wil ik je graag helpen om een theorie van alles op te stellen.

Commentaar op het bovenstaande stuk:
- Wie en/of wat is je doelgroep?
- Je pretenties zijn hoog: "het geheim dus meteen onthullen [...]". Misschien heb je wel gelijk maar denk dat ik het liever iets minder gekleurd lees. Dit doet me ook denken aan het volgende adagium: 'Show, don't tell'.
- Je wilt beginnen met een eindbeeld? Dat eindbeeld is: een weblog van blogger? Vind dat dat beter helder opgezet kan worden.
- Wat wordt de vorm precies van creatorium Boek - site - foto's - alles?

Verder wil ik nog zeggen: ga door (!) en vergeet al het bovenstaande.

9/4/05 17:36  

Een reactie posten

<< Home